Online selvregistrering for bestilling
av service/reparasjon på symaskin/overlock

Her kan du registrere deg og maskinen din til service/reparasjon, og motta innkalling når det er din tur.
Ønsker du service på flere maskiner? Gjenta registreringen for hver maskin.
  • VIKTIG OPPLYSNING TIL BERNINA-KUNDER:
    Vi tilbyr ikke lenger service/rep på Bernina 3+4+5+7+8-Serie, Bernette og Juki. I DETTE BLOGG INNLEGGET kan du lese hvorfor.
    Vintage Bernina maskiner tar vi selvfølgelig imot som før.
  • Registreringen genererer automatisk en plass i køen, og lagrer opplysningene til det er din tur. Evt. spørsmål besvares når vi har mottatt/vurdert maskinen din.
  • Vellykket registrering bekreftes med melding på skjermen og en bekreftelse sendes på SMS til mobilnummeret du oppgir i registreringen.
  • Når det nærmer seg din tur, vil du motta innkalling på SMS med 3 alternative leveringsdager. Passer det ikke å levere akkurat da, avtaler vi utsettelse.
  • Når maskinen er ferdig varsles du på SMS, har du 2 uker på å hente maskinen.
  • Estimert ventetid er IKKE EN LOVNAD, men en ca beregning ut ifra normal/forventet arbeidsmengde pr dd.

Kontaktinformasjon


 Dette feltet må fylles ut.
 Dette feltet må fylles ut.
 Dette feltet må fylles ut.
 Dette feltet må fylles ut.
 Dette feltet må fylles ut.
 Dette feltet må fylles ut.
 Dette er ikke en gyldig Epost adresse. Vennligst skriv den inn på nytt.
 Epost adressene er ikke like, skriv de inn på nytt.
 Epost adressene er ikke like, skriv de inn på nytt.
 Kjekt å ha hvis jeg trenger mer info.
 Telefonnummerene er ikke like, skriv de inn på nytt.
 Telefonnummerene er ikke like, skriv de inn på nytt.

Maskin


  (Jeg tar kun imot disse merkene)
 Dette feltet må fylles ut.
 Dette feltet må fylles ut.
  (Hvor finner jeg serienummeret?)
 Dette feltet må fylles ut.

Vedlikeholds service - Reparasjon


  (Kryss av for hva som ikke fungerer)
  (for eks andre konkrete problemer enn de listet over, siste service, om maskinen har vært forsøkt reparert andre steder osv)
Gjeldende betingelser

Service/rep. utføres iht. Håndverkerloven og Forbrukerkjøpsloven.

  • Bestilling

    Fyll ut alle feltene i skjemaet.
    Epostadresse og mobilnummer må skrives to ganger.
    Finn maskinmerke - Skriv inn modell og serienummer.
    Spesifiser kjente feil/reparasjonsbehov.
    Info om: Hvor finner jeg serienummeret?

  • Innkalling og innlevering

    Innkalling sendes på SMS
    Maskinen leveres på Strømmen i vår åpningstid: TIRS-ONS-TORS 12 - 18.
    Pga. andre oppgaver/uteoppdrag, tar vi IKKE imot besøkende/maskiner på mandager & fredager.
    Vi tar desverre ikke imot maskiner pr. post lenger.

    Ta kontakt om du trenger utsettelse.
    Etter tidsfristen kanselleres bestillingen.

  • Vedlikeholdsservice eller reparasjon?

    Les HER om hva som gjøres ved service.

  • Fagmessig service/reparasjon

    For å gjøre fagmessige/kompetente feilsøk og evt rep, må alltid maskinen rengjøres og smøres (service).
    Vårt mål er å få mest mulig ut av maskinens potensial ut ifra tilstand/slitasje. Vi er ikke ansvarlige for ukjente/skjulte feil/skader som avdekkes under service/rep, eller nye problemstillinger som skjer etter utlevering. Men vi strekker oss langt for å hjelpe deg hvis noe skulle oppstå de 3 første mnd etter service.

  • Kvalitetssikring og dokumentasjon

    Hver service og reparasjon utføres etter servicemanual, og avsluttes alltid med grundig testsøm. Siste testlapp festet under trykkfot, som dokumentasjon på godkjent kvalitetssjekk.

  • Forutsigbar pris og betaling

    Oversikt over priser finner du i FAQ.
    Vi tar alltid kontakt for å gi prisoverslag, om reparasjonen vil overstige makspris.
    Om du da ikke ønsker å gå videre med reparasjonen, hentes maskinen innen 2 uker mot et undersøkelsesgebyr på kr 500,-. Alternativt kan undersøkelsen betales med maskinen som delemaskin. Etter 2 uker anser vi uavklarte oppdrag eller uavhentede maskiner som våre delemaskiner.

  • Reklamasjon og tilhørende frister

    Etter ferdigmelding, har du 2 uker på å hente maskinen.
    Du plikter å kontrollere maskinen (utført arbeid) innen 2 uker etter utlevering, og melde ifra til oss omgående, og du mener arbeidet er mangelfullt utført.
    Siste rekl.frist på utført arbeid er 3 mmd.
    Siste frist på byttede reservedeler er 2 år.
    Etter meldt reklamasjon har du 2 uker på å returnere maskinen for undersøkelse og evt utbedring. Om us. ikke avdekker mangel relatert til utført service/rep, vil det påkomme et undersøkelsesgebyr på Kr 500,-

  • Andre spørsmål?

    Se FAQ for mer info og svar på typiske spørsmål.
    For andre spørsmål, ta kontakt på:
    Kontakt:
    Epost: post@syakademiet.no
    Telefon: 995 74 564

  • SyRep

    Syakademiet as
    Rælingsveien 21
    2010 Strømmen
    Telefon: 995 74 564
    Epost: post@syakademiet.no
    Org.nr: 999 642 667 MVA
    Konto nr: 1822.47.44230